Педпрацівникам

Рекомендації щодо попередження булінгу та створення безпечного освітнього простору

  • Активно залучати батьків до виявлення та запобігання цькування, а також агресивних дій з боку дітей.
  • Привчати дитину до того, що ніхто не має права порушувати її особистий простір, ображати або висміювати.
  • Вчити дітей відстоювати свою честь і гідність, захищати свої інтереси та зупиняти негативні прояви цькування за допомогою соціально прийнятних форм поведінки (словесних повідомлень, звернення за допомогою до відповідальних дорослих).
  • спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки в класі,потім загальношкільні правила,які повинні бути складені в позитивному ключі "як треба", а не "як не треба"поводитись.Правила мають бути зрозумілими, точними,короткими
  • дисциплінарні заходи повинні мати виховний,не каральний характер.Осуд,зауваження,догана мають бути спрямовані на вчинок учня,його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил .
  • Для успішного попередження та протидії насильству необхідно проводити виховні заняття з навчання навичкам ефективного спілкування та мирного розв'язання конфліктів.

https://naurok.com.ua/post/skazhi-bulingu-ni-5-multfilmiv-yaki-navchayut-cinuvati-kozhnogo?fbclid=IwAR36JdkRlgeWRxMVLQG2pMKcSlGjDNhBqfKhIDBlAIlWQscttBpmzNT2jhI/

Рекомендації класному керівникові у випадку, якщо цькування в класі вже почалося:

Важливо оголосити дітям, як ви до цього ставитеся. Говоріть не про жертву, а про кривдників, фокусуйтеся на їх неприпустимих якостях. Наголосіть, що ви будете дуже засмучені, якщо дізнаєтеся, що у вашому класі є діти, яким приємно когось ображати і мучити. Твердо акцентуйте, що така поведінка неприпустима, і ви в своєму класі цього терпіти не маєте наміру. Зазвичай цього буває достатньо, щоб кривдники принишкли (вони часто боязливі). На тлі затишшя можна приймати заходи по підвищенню статусу дитини-жертви і знайти для нього комфортне місце у класному колективі.

Перш за все поговоріть з дитиною, що постраждала та виступає в ролі жертви. Поясніть їй, що ви не зможете захищати її, якщо не будете твердо впевнені, що сама вона не провокує булерів. Скажіть, що вам дуже важливо бути справедливим вчителем і нікого не карати марно; візьміть з дитини слово, що вона не буде переходити до помсти, навіть якщо її дражнять. По-друге, підкажіть дитині, як краще поводитися, щоб булери швидше припинили третирування. Кривдники отримують задоволення не від самого процесу виголошення образливих слів, а від ефекту, якого досягають. Коли жертва плаче, сердиться, намагається заперечувати, тікає, вони відчувають свою владу над нею. Якщо ж колишня жертва відповідає сама весело і технічно, її перестають цькувати.

Поведінка дорослих (вчителів, психологів, соціальних педагогів та батьків) у спілкуванні з жертвами третирування має відповідати певним вимогам, оскільки від їхнього ставлення до проблеми та уміння контактувати з дитиною залежить вирішення ситуації. Дорослі, коли дитина повідомила, що вона є жертвою боулінгу, мають говорити:

  • Я вірю тобі.Це допоможе дитині зрозуміти, що ви готові допомогти їй вирішити цю проблему;
  • Мені дуже шкода, що це вібдбулося з тобою.Дитина відчуватиме, що ви намагаєтеся зрозуміти її почуття.
  • У цому немає твоєї провини.Дитина розуміє, що вона не самотня в подібній ситуації, що деяким її одноліткам також доводиться відчувати або спостерігати різні варіанти залякувань, цькувань та агресії протягом навчання. Головне на цьому єтапі - спрямувати зусилля на подолання проблеми.
  • Добре, що ти зумів сказати мені про це.Це впевнить дитину в тому, що вона правильно вчинила, звернувшись по допомогу та підтримку.
  • Я люблю тебе і намагатимусь зробити так, щоб тобі більше не загрожувала небезпека.Це допоможе дитині відчути допомогу, захист та дасть надію на покращення ситуації.

Увага булінг!

Телефони гарячої лінії «Увага - булінг!»

• дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

• гаряча телефонна лінія щодо булінгу (цькування) 116 000

• гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123

або 0 800 500 335

• Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20

• Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75

• Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

• Національна поліція України 102

• правова допомога - звернення до Єдиного контакт-центру безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103

• гаряча лінію ГО «Ла Страда - Україна» (за номером 0 800 500 225 - для стаціонарного телефона, 116 111 - для мобільного)

• Центр соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді вашого міста, або району.

ТЕЛЕФОН НАЦІОНАЛЬНОЇ ДИТЯЧОЇ ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ 116 111 (З МОБІЛЬНОГО). ПРАЦЮЄ З 12.00 ДО 16.00.

Національна "гаряча лінія" з питань насильства та захисту прав дітей: 0-800-5003350

Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати